مزایا و خواص کاسنی برای سلامتی بدن

خواص و مضرات کاسنی , عوارض و زیان های کاسنی , فواید و خاصیت های کاسنی , o hw hskd

کاهش وزن و کاهش وزن

کاسنی حاوی اینولین و الیگو فروکتوز است. این مواد نقش مهمی در کاهش وزن دارند. غلظت اینولین در کاسنی بیشتر از سایر گیاهان است. اینولین یک سرکوب کننده اشتها بسیار قوی است. همچنین به دلیل کم بودن قند و کالری موجود در کاسنی ، مصرف آن باعث کاهش ولع مصرف غذا می شود و برای کسانی که اضافه وزن دارند و در عین حال کم کالری نیز محسوب می شود ، ماده مغذی است.
درمان بی خوابی

کاسنی می تواند اضطراب و بی خوابی را تسکین دهد. لاکتوزین یکی از ترکیبات موجود در کاسنی است که خاصیتی آرامش بخش دارد و به ویژه در درمان اختلالات خواب مفید است.
استخوان ها را تقویت کنید

افراد مبتلا به آتریت می توانند از کاسنی به عنوان یک داروی ضد التهاب استفاده کنند تا از آسیب بیشتر مفاصل جلوگیری کرده و درد را کاهش دهند. چای کاسنی باعث افزایش جذب کلسیم و افزایش تراکم مواد معدنی استخوان می شود. عصاره ریشه کاسنی می تواند آنزیم هایی که باعث التهاب در بدن می شوند را از بین ببرد و درد مفاصل را کاهش دهد.
خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید

ریشه کاسنی حاوی اینولین است. این می تواند سطح کلسترول خون را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش داده و فشار خون را تنظیم کند.
انگل ها را دفع کنید

کاسنی خواص ضد انگلی دارد و در ریشه آن روغنهای خاصی وجود دارد که انگل ها و کرم های مضر بدن را از بین می برد.
سلامت روده

کاسنی رشد پروبیوتیک ها در دستگاه گوارش را افزایش می دهد و در نتیجه جذب کلسیم را افزایش می دهد. کاسنی همچنین باعث کاهش تولید و تکثیر باکتری های مضر در روده می شود.
سم زدایی کبد

چای کاسنی و دموی سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که قادر به مبارزه با آسیب های رادیکال آزاد هستند. این کاسنی می تواند از کبد در برابر سموم محافظت کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.
درمان یبوست

اینولین ، یکی از ترکیبات موجو موجود در روغن آفتابگردان ، می تواند به درمان یبوست بخصوص یبوست در افراد مسن کمک کند. استفاده از کاسنی به طور منظم می تواند به بهبود هضم و کاهش مشکلات گوارشی کمک کند و یبوست را به طور کامل از بین ببرد.
سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

بدون شک کاسنی یک اثر ضد باکتریایی دارد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به ترکیبات فنولیک خاصیت آنتی اکسیدانی می دهد ، بنابراین می تواند برای پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان پستان و روده بزرگ بسیار عالی باشد.
خواص ضد التهابی

کاسنی منبع غنی از پلی فنول ها است ، پلی فنول ها در تسکین التهاب در بدن بسیار مؤثر هستند. التهاب همچنین یکی از دلایل عمده بیماری ها است و کاسنی در پیشگیری از انواع بیماری ها مفید است.