فواید و خواص کاهو

خواص و مضرات کاهو , عوارض و زیان های کاهو , فواید و خاصیت های کاهو , o hw hi

درخشندگی پوست صورت

زیبایی پوست صورت تقریباً برای همه حائز اهمیت است و کاهو یکی از غذاهایی است که برای زیبایی صورت بسیار مهم است. ویتامین A یکی از ویتامین های مورد نیاز برای بهبود و تقویت گردش پوست صورت است.

کاهو حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است و به همین دلیل با افزایش گردش خون ، سفیدی صورت را کاهش می دهد ، علاوه بر این مصرف کاهو صورت را درخشان تر و زیبا تر می کند.
پیشگیری از آلزایمر

عصاره کاهو با جلوگیری از مرگ سلولهای عصبی که نقش مهمی در حافظه دارند ، با بیماری آلزایمر مبارزه می کند. کاهو به عنوان یک ماده محافظت کننده عصبی عمل می کند و برای درمان بیماری های عصبی مفید است. کاهو منبع بسیار خوبی از نیترات است که به بدن به اکسید نیتریک تبدیل شده و خطر ابتلا به اختلالات عصبی را کاهش می دهد.
سلامت قلب

کاهو سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن است ، که از تجمع پلاک در رگ های خونی جلوگیری می کند و کلسترول خون را پایین می آورد. همچنین فیبر و پتاسیم موجود در این گیاه می تواند کلسترول خون را بالا ببرد ، بنابراین کاهو برای سلامتی مفید است و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
کاهش وزن و کاهش وزن

می توانید از سالاد کاهو استفاده کنید که یکی از محبوب ترین غذاها در رژیم غذایی است زیرا کاهو مقادیر کمی چربی و کالری دارد. اگر یک فنجان کاهو خرد شده فقط دوازده کالری انرژی دارد.

برای کاهش وزن و کاهش وزن می توانید از کاهو استفاده کنید. کاهو رومی حدود نود و پنج درصد آب است و هر فنجان حاوی یک گرم فیبر است.
مناسب برای دیابت

کاهو یک سبزی با کالری کم و دارای شاخص قند خون پایین است که برای افراد دیابتی مفید است و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.
رشد مو را بهبود می بخشد

مواد مغذی موجود در کاهو مو را سالم نگه می دارد و مواد معدنی موجود در آن برای رشد مو مؤثر است. ویتامین K و پتاسیم موجود در کاهو از ریزش مو جلوگیری می کنند. می توانید قبل از شستشوی موهایتان با شامپو از آب کاهو استفاده کنید که به رشد و نمو مو کمک می کند.
خاصیت ضد التهابی

با توجه به ترکیبات خاصی که در کاهو مانند لیپوکسیژناز و کاراژینان یافت می شود به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند و برای درمان بیماری های التهابی مفید است. در طب سنتی از کاهو برای درمان درد استخوان و کاهش التهاب استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که سبزیجات مختلفی مانند کاهو دارای مقادیر زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان هستند که در درمان التهاب مؤثر هستند.
سلامتی چشم

امگا 3 در این سبزی بسیار فراوان است و ساکسنتین همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که به حفظ سلامت چشم و جلوگیری از تخریب ماکولا کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که سبزیجات تیره ، به ویژه کاهو ، حاوی لوتئین و ساکسانتین است و از بیماری های چشم انسان جلوگیری می کند ، که در کاهش آب مروارید در زنان مسن موثر است.
درمان بی خوابی

اگر بی خوابی یا بی خوابی دارید ، باید کاهو منظم میل کنید. لاکتوکاریوم موجود در برگ های کاهو ، یک مایع سفید ، به عنوان یک آرام بخش عمل می کند و کیفیت خواب را بهبود می بخشد. تحقیقات نشان می دهد که لاکتوکاریم اثر مشابه تریاک دارد و عوارض جانبی ندارد. برای درمان بی خوابی می توانید از کاهو استفاده کنید که بسیار مفید است.
خواص ضد سرطان

برگ های کاهو حاوی مواد مغذی است که در کنترل سرطان خون و سرطان پستان موثر است. تحقیقات نشان می دهد کاهو حدود 50 درصد سلولهای لوسمی را از بین می برد و ویتامین های موجود در این سبزی در جلوگیری از سرطان دهان و ریه مؤثر هستند.
فشار خون را کاهش دهید

کاهو مقدار زیادی پتاسیم دارد که برای افرادی که فشار خون بالایی دارند مفید است و فشار خون را پایین آورده و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.