فواید و خواص زرشک برای سلامتی بدن

https://parsisara.com/wp-content/uploads/2019/08/zereshk.jpg

سلامت قلب

زرشک یکی از میوه های مفید برای کاهش کلسترول ، تری گلیسیرید و فشار خون است. زرشک رگ های خونی را تمیز می کند و برای سلامتی قلب بسیار مفید است. شما می توانید از زرشک برای بهبود بیماری های قلبی و بهبود ضربان قلب نامنظم استفاده کنید.
درمان اسهال

زرشک با برخی باکتری هایی که باعث اسهال می شوند مبارزه می کند و در معالجه اسهال از جمله اسهال مسافرتی و اسهال ناشی از مسمومیت غذایی بسیار مفید است. هنگام اسهال شدید باید به پزشک مراجعه کنید.
خواص ضد التهابی

التهاب در بدن باعث ایجاد انواع بیماری ها می شود ، زرشک یک ماده مغذی مفید است که در جلوگیری از التهاب بسیار مفید است.
گردش خون را بهبود می بخشد

در صورت گردش مناسب در بدن ، مواد مغذی و اکسیژن به راحتی می توانند به نقاط مختلف بدن برسند. زرشک رگهای خونی را شل کرده و عملکرد قلب را بهبود می بخشد.
بینایی را تقویت کنید

زرشک ماده اصلی موجود در زرشک است که در حفظ سلامت چشم و بینایی بسیار مؤثر است و از ابتلا به بیماری های مختلف چشم مانند اختلال ماکولا جلوگیری می کند بنابراین می توانید از زرشک برای سلامتی بینایی استفاده کنید.
مسمومیت غذایی

زرشک یک داروی ضد باکتری طبیعی است که در درمان مسمومیت های خفیف غذایی بسیار مفید است. می توانید زرشک را در رژیم خود قرار دهید.
گلو درد

زرشک حاوی ویتامین C است که در درمان گلودرد و سرماخوردگی بسیار مؤثر است. زرشک به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده ، در معالجه بیماریهای تنفسی مانند سینوزیت ، برونشیت و احتقان بینی موثر است.
سلامت کبد و کیسه صفرا

کبد یکی از ارگانهای مهم بدن است که وظیفه سم زدایی و از بین بردن مواد مضر از بدن و تولید صفرا را دارد که چربیهای بدن را هضم می کند و برای سلامتی مفید است. زرشک کبد را تمیز کرده و خون را سم زدایی می کند. همانطور که گفته شد ماده اصلی موجود در زرشک بربرین است که در ترشح صفرا به کبد کمک می کند و به عنوان یک ملین ملایم عمل می کند که روند هضم را بهبود می بخشد.
بهبود زخم را تسریع کنید

زرشک موجود در زرشک باعث تولید سلول های سفید خون می شود و برای سیستم ایمنی بدن و تسریع در لخته شدن خون بسیار مفید است و این به بهبود سریع زخم کمک می کند.
بهبود دستگاه گوارش

غذاهای پر فیبر برای دستگاه گوارش مفید هستند زرشک همچنین حاوی فیبر زیادی است که هضم را بهبود می بخشد و برای عملکرد مناسب دستگاه گوارش مؤثر است. زرشک به دلیل خاصیت قوی آنتی باکتریایی و ضد قارچ در درمان عفونتهای دستگاه گوارش و دستگاه گوارش بسیار مؤثر است.