طرز تهیه مربای بهار نارنج

طرز تهیه مربا بهار نارنج خشک و تازه , دستور مربای بهار نارنج تصویر با عکس , xvc jidi lvfhd fihv khvk

مربای بهار نارنج

مربای پرتقال یکی از مربای خوشمزه و بسیار معطر ایرانی است که به عنوان صبحانه یا میان وعده مانند مربا از آن استفاده می شود. مربای نارنج را می توان با خامه صبحانه ، کره یا انواع پنکیک صبحانه سرو کرد.
مواد لازم برای مربای بهار نارنج

اب؛
1 کیلوگرم شکر
گل نارنج 1 کیلوگرم
آب لیمو ترش؛

طرز تهیه مربای بهار نارنج

برای تهیه مربای بهار نارنج ابتدا آب را در یک کاسه بزرگ با کمی لیمو خوراکی مخلوط کنید تا تلخی چشمه تلخ از بین برود (آهک در آب حل نمی شود و حل می شود اما خاصیت خود را به آب می دهد).

و پیازهای بهاری را اضافه می کنیم و به آنها اجازه می دهیم 4-5 ساعت خیس و ترد شوند. ویژگی آب لیمو این است که شما اجازه نمی دهید مرباها تغییر کنند ، و چشمه روی شیشه به همان خوبی است که در مربا بود. آنها باقی خواهند ماند.

سپس در قابلمه بریزید و به جوش بیاورید تا آب به جوش آید. سپس پرتقال ها را در آب و آب لیمو را در تابه ریخته و در آب جوشانید تا جوش بیاید و سپس در آب پرتقال بپاشید. میریزیم

و دوباره گلدان را با آب پر می کنیم و آن را روی جوش می گذاریم تا جوش بیاید و دوباره آب پرتقال ها را در آب جوش بریزیم تا جوش بیاید و سپس داخل آنزن بریزیم. این کار را دو تا سه بار انجام دهید. البته برای راحتی می توانید دو گلدان روی گاز بگذارید

یک پرتقال را بجوشانید تا آب جوش بیاید سپس دوباره آب جوش را درون قابلمه بریزید. بعد از جوشاندن جوانه ها که برای آخرین بار تخلیه شده و در یک صاف کننده ریخته اید ، جوانه ها را در آب سرد بپاشید.

بگذارید 4 ساعت در آب سرد بماند تا کاملاً تلخ شود. توصیه می شود دو یا سه بار آب سرد را عوض کنید. سپس مربای خود را بپزید که بسیار مناسب است.

و شکر را اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار داده و کمی قاشق هم بزنید تا شکر کاملاً در آب حل شود. صبر کنید تا مخلوط آب و شکر جوش بیاید و سپس با آب پرتقال در آب سرد بپاشید. ما فیلتر را رد می کنیم

و در قابلمه به شربت اضافه کنید و گرما را کم کنید و اجازه دهید پرتقال در شربت جوش بیاید و مربا را کمی غلیظ کنید. در آخر با یک قاشق مربا را برداشته و بگذارید خنک شود

و سپس اگر مربا به سرعت از قاشق نماند و قاشق را کمی سفت کنید ، قاشق را کج کنید ، به این معنی که مربا به قوام مورد نظر خود رسیده است و می توانید آن را طعم دهید تا مطمئن شوید که پرتقال نیز پخته و پخته شده است.

گرما را خاموش کنید و بگذارید مربا به آرامی تا دمای محیط خنک شود و سپس داخل کوزه ها بریزید و در یخچال نگهداری کنید و هر زمان که دوست دارید در مربا عطر بزنید.