خواص زغال اخته

پیش از این ، مصرف زغال اخته محدود به استفاده از آن در برخی از نوشیدنی ها ، مرباها ، کمپوت ها و موارد مشابه بود. اما این روند در طول سالها تغییر کرده است ، و مطالعات و مطالعات بسیاری در مورد خواص زغال اخته و فواید سلامتی آنها انجام شده است. این مطالعات نشان می دهد که زغال اخته مزایایی دارد که در غذاهای طبیعی دیگر نیز وجود دارد. در بخش های بعدی شما را با خواص زغال اخته آشنا خواهیم کرد. اما قبل از اینکه کمی در مورد شکل ظاهری و طعم زغال اخته صحبت کنیم

خواص زغال اخته
۱ درمان اسهال

یکی از مهمترین خواص زغال اخته خواص درمانی آن برای اسهال و اسهال خونی است. حاوی مقدار زیادی تانن است. دهان گاوسی در نتیجه این تانن اتفاق می افتد. از دیرباز از زغال اخته برای درمان اسهال استفاده شده است. آنچه از نظر علمی اتفاق می افتد این است که وقتی دهان شکسته شود ، برخی از بافت ها منقبض می شوند. این انقباض جریان مایعات خارج از بدن را محدود می کند. این اولین قدم برای بهبود اسهال است. در کنار میوه زغال اخته ، از گل درخت نیز برای درمان اسهال استفاده می شود.
۲. توانبخشی

زغال اخته مقوی است و خاصیت توان بخشی دارد. این به دلیل وجود مواد معدنی و مواد مغذی غنی در آن است. زغال اخته سرشار از ترکیباتی مانند کلسیم ، پتاسیم ، آهن ، روی است. در کنار اینها یکی از منابع غنی سدیم است. سدیم در کوتاه کردن بهبودی پس از درمان بیماری ها مؤثر است. به عنوان مثال ، پس از تسکین اسهال شدید ، استفاده از شربت زغال اخته می تواند دوره بهبودی را کوتاه کند.
۳. خواص زغال اخته برای کبد

خاصیت دیگر زغال اخته تأثیر آن در بهبود عملکرد کبد است. برای رسیدن به این اثر ، ما باید به طور مرتب زغال اخته مصرف کنیم.
4 دیورتیک

طبق آموزه های طب سنتی چینی ، یکی دیگر از خواص زغال اخته خاصیت ادرارآور یا ادرارآور آن است. زغال اخته تولید و دفع ادرار را آسانتر می کند. این عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشد و همچنین به کاهش فشار خون بالا و سم زدایی بدن کمک می کند.
5 منبع غنی ویتامین c

مصرف زغال اخته در جلوگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است. زغال اخته یکی از منابع غنی ویتامین C است که خاصیت ضد التهابی ، ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد. البته ما فقط زمانی قادر خواهیم بود که از این خاصیت استفاده کنیم که زغال اخته را به همان اندازه خام مصرف کنیم. گرم کردن و پخت و پز ویتامین C را از بین می برد.
۶. این ماده دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است

زغال اخته بیشتر از سایر میوه هایی که از نظر شکل مشابه هستند دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بیشتری هستند. آنتی اکسیدان بدن را در برابر رادیکال های آزاد و بیماری های مزمن محافظت می کند.
۷ تقویت بدن در برابر برخی بیماری ها

مصرف زغال اخته باعث می شود بدن در برابر برخی بیماری ها و اختلالات مقاوم باشد. اینها شامل تب ، بیماری روده ، بیماری قلبی عروقی و وبا است.

قبل از اینکه به موضوع بعدی برویم ، فقط به این نکته اشاره می کنیم: حتی پوست درخت زغال اخته خواص درمانی دارد. استفاده از آن تقریباً شبیه چوب دارچین است. به عنوان مثال ، می توانید آن را در آب بگذارید و بگذارید مدتی جوش بیاید. فراموش نکنید که برای بهره‌مندی بیشتر از خواص زغال اخته ، بهتر است میوه خام و دست نخورده را میل کنید. خشک شدن ، پخت و یا هر فرآیند دیگری در نهایت برخی از ترکیبات را از بین می برد.
مشخصات ظاهری درخت میوه و زغال اخته

قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم و به خصوصیات زغال اخته بپردازیم ، کمی در مورد خصوصیات ظاهری میوه و درخت صحبت خواهیم کرد. درخت زغال اخته بسیار قوی نیست اما معمولاً حدود 2 تا 3 متر ارتفاع دارد. تنه از رنگ قهوه ای تیره برخوردار است و هنگامی که به مرحله میوه دهی رسید ، شاخ و برگ بزرگی دارد. در پاییز ، برگها در بیشتر درختان دیگر سقوط می کنند ، اما به زودی دوباره سبز می شوند. هنگامی که شکوفا می شود ، پر از گل های زرد کوچک است که تمام طبیعت زیبا را به خودی خود نشان می دهد. این گلهای زرد برای اهداف تزئینی استفاده می شود.

خود زغال اخته که میوه درخت است ، یک بذر کوچک و بیضی شکل است. دانه معمولاً به رنگ زرد کمرنگ یا قرمز تیره است. با این حال ، بیشتر انواع زغال اخته که در مکان های مختلف رشد می کنند ، همان قرمز تیره هستند. هر دانه زغال اخته همچنین یک هسته کوچک دارد. به نظر می رسد میوه ای از هسته آن از لوبیای قهوه است.
طعم زغال اخته

زغال اخته اگر بزرگ نشود ، طعم تندی دارد و کمتر کسی مایل به خوردن آنها است. اما وقتی این کار را انجام داد ، با وجود کمی اسیدی بودن ، هنوز هم طعم بهتری می یابد. طعم آن ممکن است کمی شبیه به آلبالو باشد.

نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود و خواص زغال اخته: یک نوع گیاه دارویی به نام "زغال اخته جامائیکا" وجود دارد. این گیاه آرامش بخش با آب زغال اخته متفاوت است. در صورت استفاده از دوز و شرایط نامناسب ، می تواند عوارض جانبی جدی و خطرناکی به همراه داشته باشد. اگر به این میوه دسترسی دارید و می خواهید از آن استفاده کنید ، از قبل با یک متخصص مشورت کنید.
ترکیبات موجود در زغال اخته

در جدول زیر می توانید مواد موجود در 2 میلی لیتر شربت زغال اخته خالص و طبیعی را مشاهده کنید:
1. کالری
1. چربی
کلسترول
کربوهیدرات 2 گرم
فیبر رژیمی
5 گرم شکر
2 گرم پروتئین