خواص خرمالو برای زیبایی پوست و مو

خواص و مضرات خرمالو , خواص خرمالو , مضرات خرمالو

پوست سر را رشد داده و تقویت کنید

خرمالو حاوی انواع ویتامین هایی از جمله ویتامین A ، ویتامین B و ویتامین C است بنابراین می تواند برای رشد سریع و رشد مو مفید باشد. علاوه بر این ، خرمالو همچنین می تواند ریزش مو را کاهش دهد. خرمالو برای این منظور باید بصورت موضعی استفاده شود.
رژیم کاهش وزن و کاهش وزن

خرمالو حاوی مقادیر زیادی فیبر ، پروتئین و انواع ویتامین ها است. همچنین از کربوهیدرات ها و چربی بسیار کمی برخوردار است. به همین دلیل برای کاهش اشتها بسیار مفید است و از پرخوری جلوگیری می کند ، بنابراین برای کاهش وزن و کاهش وزن بسیار مفید است.

علاوه بر این ، خرمالو حاوی مقدار زیادی آب است که باعث افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه سوخت و ساز بدن می شود. برای صبحانه یک خرمالوی تازه کم کالری بخورید.
پیشگیری از سرماخوردگی

خرمالو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. با تقویت سیستم ایمنی بدن می توانید بدن خود را در برابر بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی مقاوم تر کرده و از بروز آنها جلوگیری کنید.
درمان جوش صورت

یکی از فواید خرمالو این است که می تواند به تسکین جوش های روی پوست کمک کند. آب خرمالو دارای خواصی است که می تواند صورت پوست را از چربی ها و آلودگی ها پاکسازی کند و به همین دلیل برای درمان جوش های صورت توصیه می شود.

برای درمان جوش های صورت می توانید از ماسک های گوجه فرنگی و خرمالو استفاده کنید. برای تهیه این ماسک ، 2 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی تازه را با 4 قاشق غذاخوری پوره خرمالو ترکیب کرده و به پوست ماساژ دهید. صورت را به مدت 5 دقیقه با آب ولرم بشویید.
درمان لکه های پوستی

همچنین می توانید از خرمالو برای درمان لکه های صورت استفاده کنید. خرمالو حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که خاصیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی دارد. خرمالو تازه باید به صورت موضعی روی پوست اعمال شود تا اثر بیشتری داشته باشد.
درمان چین و چروک روی پوست

خرمالو حاوی آنتی اکسیدانهای مفیدی است که می توانند رادیکال های آزاد مخرب را کنترل کنند. رادیکال های آزاد مانع از تکثیر سلول های پوستی می شوند و بنابراین باعث پیر شدن بافت پوست می شوند. خرمالو علاوه بر ایجاد چین و چروک می تواند به جوانسازی پوست کمک کند.

برای لذت بردن از این خرمالو ، باید از آن به صورت محلی استفاده کنید. برای این منظور ، پوره میوه خرمالو درست کرده و سپس پوره خرمالو را به مدت 5 دقیقه روی صورت و گردن قرار دهید. بعد از این مدت با آب سرد بشویید.