طرز تهیه کباب بره

طرز تهیه کباب بره , کباب بره درسته , کباب بره خوشمزه , kabab barre , fhf fvi

کباب بره یکی از لذیذترین و مجلسی ترین کباب های ایرانی است که به خاطر طعم فوق العاده خوبش طرفداران بسیاری دارد. این کباب به دلیل استفاده از گوشت بره بسیار لذیذ است و از گران قیمت ترین کباب های ایرانی محسوب می شود.

مواد لازم کباب بره

  • گوشت بره ۶۰۰ گرم
  • سیر ۳ حبه
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • سرکه سفید ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه کباب بره

ابتدا گوشت را بشویید و پس از آبکشی به اندازه قطعات کباب چنجه خرد کنید. یک کاسه مناسب انتخاب کنید و گوشت بره را پس از خرد کردن داخل آن بریزید. یکی از پیازها را رنده کنید و به کاسه حاوی گوشت اضافه کنید.

در ادامه سیرها را خرد کنید و به همراه روغن زیتون ، سرکه سفید ، فلفل سیاه و مقداری نمک به کاسه اضافه کنید. مواد را با دست زیر و رو کنید تا با هم مخلوط شوند و تمام نقاط گوشت بره را پوشش داده و طعم دار کنند.

پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید روی درب کاسه را با سلفون بوشانید و آنرا به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت نرم و طعم دار شود. پس از گذشت دو ساعت کاسه حاوی گوشت را از یخچال خارج کنید.

قبل از سیخ کردن ، حتما خرده های سیر و پیاز را از روی قطعات گوشت جدا کنید زیرا در هنگام کباب کردن ، خیلی سریع می سوزند و باعث بد طعم شدن کباب می شوند. پیاز باقیمانده را برای قرار دادن بین قطعات گوشت به صورت تکه ای خرد کنید.

در بین هر دو قطعه گوشت یک قطعه پیاز سیخ کنید. پس از اینکه سیخ کردن گوشت به پایان رسید منقل ذغال را آماده کنید. توجه داشته باشید حتما تمام دغال ها به صورت یکدست روشن شده باشند زیرا دی اکسید کربن موجود در ذغال های خام برای بدن مضرر است.

ضمن اینکه ذغال های خام باعث می شوند کباب شما بوی دود بگیرد. سیخ ها را روی منقل بچینید و به صورت متداوم بچرخانید تا کباب ها به صورت یکدست بپزند. در صورت تمایل می توانید مقداری کره هم آب کنید و روی کباب ها بمالید.

در ادامه گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کنید ، سپس به سیخ بکشید و روی منقل کباب کنید. در کنار کباب بره می توانید از فلفل کبابی هم استفاده کنید. در پایان پس از اینکه کباب بره آماده شد ، آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

طرز تهیه کباب چنجه

طرز تهیه کباب چنجه , کباب چنجه با کیوی , کباب چنجه نرم , kabab chenjeh , ;fhf k i

کباب چنجه یکی از کباب های اصیل و قدیمی ایرانی است که در گذشته به صورت سنتی با گوشت گوسفند طبخ می شده است. البته امروزه این کباب را با گوشت گوساله هم طبخ می کنند. اگر می خواهید کباب چنجه شما ترد و لذیذ شود حتما از گوشت گوسفندی استفاده کنید.

مواد لازم کباب چنجه

  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • لیمو ترش ۲ عدد
  • ماست ۲۰۰ گرم
  • دنبه گوسفند ۲۰۰ گرم
  • فیله گوسفند ۱ کیلوگرم
  • روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه کباب چنجه

ابتدا فیله گوسفند را میشوییم و روی تخته آشپزخانه قرار میدهیم و با چاقو به اندازه های یکسان برش میزنیم.(این یک اندازه بودن باعث میشود که در هنگام کباب کردن همزمان چنجه ها با هم کباب شوند.)سپس در کاسه ای بزرگ تکه گوشت های برش زده را میریزیم.

پیازها را پوست میگیریم و میشوییم و ریز رنده میکنیم و آب آن را کاملا میگیریم و به کاسه پر از گوشت اضافه میکنیم و باقیمانده پیاز را دور میریزیم.لیموها را نیز میشوییم و نصف میکنیم و با دست خوب آب آنها را میگیریم و تخمه های آن را خارج میکنیم

و به همراه ماست به مواد کاسه می افزاییم و نمک،فلفل و روغن زیتون را نیز به مواد اضافه میکنیم و مواد را خوب زیر و رو میکنیم تا کاملا تکه گوشت ها با مواد مخلوط شوند،بعد روی کاسه را سلفون میکشیم و به مدت ۶ ساعت فرصت میدهیم تا در داخل یخچال تکه گوشت ها خوب طعم دار شوند.

پس از گذشت ۶ ساعت کاسه را از داخل یخچال خارج می کنیم سپس قطعات گوشت را روی تخته آشپزخانه می گذاریم و با پشت چاقو چند ضربه روی دو طرف تکه گوشت ها می زنیم تا کمی تخت شوند سپس آنها را به آرامی سیخ می کنیم

(در هر سیخ ۱الی ۲ تکه دنبه نیز مابین گوشت ها میگذاریم و سیخ میکنیم،چون هر چه دمبه های بین گوشت ها بیشتر باشد کباب لذیذ تری خواهید داشت)زغال را آماده میکنیم و سیخ ها را روی حرارت قرار میدهیم تا کباب شوند دقت کنید حرارت زغال زیاد نباشد

چون باعث خشک شدن چنجه ها میشود.اگر گوشت ها مدت زیادی در یخچال بوده باشند اصلا نیاز به کباب کردن طولانی مدت نیست و زود کبابی میشوند.شما میتوانید پس از کباب کردن چنجه ها چند سیخ گوجه فرنگی نیز کباب کنید و با نان و یا پلو سرو کنید. نوش جان

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

طرز تهیه کباب برگ

طرز تهیه کباب برگ رستورانی , دستور پخت کباب برگ خانگی , کباب برگ در فر


کباب برگ یکی از انواع کباب های قدیمی و سنتی ایران است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. این کباب به دلیل اینکه از گوشت لخم و یکدست تهیه می شود به عنوان یکی از مجلسی ترین کباب ها شناخته می شود.

در گذشته کباب برگ فقط با گوشت گوسفندی درجه یک تهیه می شده است ولی امروزه این کباب خوشمزه با گوشت های سفید مثل گوشت مرغ هم تهیه می شود. کباب برگ به دلیل استفاده از گوشت لخم و یکدست گوسفندی به عنوان یکی از گران قیمت ترین کباب های ایرانی هم شهرت دارد.

مواد لازم کباب برگ

  • کره ۱۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • گوشت راسته ۱ کیلوگرم
  • زعفران ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه کباب برگ

برای تهیه کباب برگ خانگی ابتدا گوشت را بشویید و چربی های اضافی آنرا بگیرید سپس روی تخت گوشت قرار دهید و به صورتی برش بزنید که ضخامت گوشت کمتر از یک سانتی متر باشد. پس از اینکه گوشت را برش زدید با پشت کارد گوشت را بکوبید تا ضخامت آن به کمتر از نیم سانتی متر برسد.

پس از اینکه گوشت را آماده کردید یک کاسه مناسب انتخاب کنید و گوشت را داخل آن بریزید. در ادامه پیازها را با رنده خیلی ریز رنده کنید تا آب پیازها کاملا خارج شود سپس آب پیازها را با فشار دست بگیرید و به کاسه اضافه کنید.

در مرحله بعدی روغن مایه را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کنید. مواد را با دست زیر و رو کنید تا به تمام نقاط گوشت برسند. پس از مخلوط کردن مواد درب کاسه را با یک سلفون بپوشانید و آنرا در یخچال قرار دهید.

گوشت باید حداقل به مدت ۶ ساعت در یخچال استراحت کند تا به خوبی طعم دار و نرم شود. پس از گذشت این زمان گوشت را از یخچال خارج کنید. توجه داشته باشید که سیخ کردن کباب برگ کار سختی نیست فقط باید نکاتی را رعایت کنید.

گوشت ها را به صورت منظم روی تخته بچینید و با دست نگه دارید سپس سیخ را کم کم فشار دهید تا گوشت ها وارد سیخ شوند. به همین ترتیب تمام گوشت ها را سیخ کنید سپس مقداری نمک روی گوشت ها بپاشید.

در مرحله بعدی باید منتقل را آماده کنید. توجه داشته باشید هنگامی باید کباب کردن را شروع کنید که ذغال ها به صورت یکدست روشن شده باشند. کباب کردن گوشت روی منقلی که ذغال هایش خام باشند باعث می شود کیفیت کباب پایین بیاید.

علاوه بر این برای سلامتی نیز مضر است. پس از اینکه ذغال ها را آماده کردید سیخ ها را روی منقل بچینید. ابتدا کمی صبر کنید تا گوشت خودش را بگیرد و روی سیخ نچرخد سپس شروع به چرخاندن سیخ ها کنید تا کباب به صورت یکدست کباب شود.

در این مرحله کره را در یک کاسه کوچک آب کنید سپس زعفران دم کرده را اضافه کنید و با کره مخلوط کنید. در میانه پخت کباب ، سس کره را با قلمو روی کباب ها بمالید. مالیدن کره روی کباب ها علاوه بر اینکه کباب را لذیذتر می کند باعث می شود کباب خشک هم نشود.

در مرحله بعدی گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کرده و سیخ کنید. سپس در کنار منقل قرار دهید تا به آرامی کباب شوند و پس از آماده شدن کباب معطل نشوید. پس از اینکه کباب برگ آماده شد آنرا مستقیما روی برنج قرار دهید و سرو کنید.